Η μάχη των μεσαίων

Του Ιωάννη Αλεξανδράκη

Η αλήθεια είναι πως ο όρος μου μοιάζει κάπως αυτοκινητιστικός αλλά όπως και να έχει , τα μέτρα και τα σταθμά χαρακτηρίζουν τα πάντα στην ζωή μας . Παλιότερα ( αρκετά παλιότερα ) χρησιμοποιούσαμε έναν όρο που σήμερα δεν έχει χαθεί αλλά σπανίζει… του λίτρου , του μισού λίτρου και συνήθως εννοούσαμε ως μεσαία τα του τέταρτου του λίτρου , δηλαδή τα δυόμισι . Θα πεις… ο κυβισμός είναι αυτός που καθορίζει το μικρό , το μεγάλο και το μεσαίο ? Αν μετράει το μπόι μιας μοτοσυκλέτας με τον αριθμό κυβισμού που αναγράφει το πλαϊνό καπάκι , τότε ναι , δεν χωράει αμφιβολία , όμως … τα πράγματα δεν είναι έτσι ! η χρηστικότητα μιας μοτοσυκλέτας είναι αυτή που την καθορίζει αλλά …όχι από μόνη της , η χρηστικότητα με βάση της ανάγκες του αναβάτη της . Εμένα αν με ρωτήσεις , η καλύτερη μηχανή του κόσμου , είναι η Cosa μου …γιατί ? γιατί δεν σπάει ποτέ , γιατί πηγαίνει στα χωράφια φορτωμένη με ζωοτροφές και γιατί με προστατεύει απ’ της καιρικές συνθήκες , όμως και ευτυχώς θα έλεγα , όταν γενικεύουμε δεν εξατομικεύουμε , έτσι ο πλανήτης , γλυτώνει απ’ την βέσπα μου και θα ψάξουμε διαφορετικά το τι είναι μεσαία μοτοσυκλέτα . Μεσαία λοιπόν , είναι η μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει λίγο απ’ όλα … αυτή που μπορεί να πάει ταξίδι αλλά όχι τον γύρο του κόσμου , αυτή που μπορεί να μην είναι και παπί αλλά θα κολυμπήσει άνετα στην πόλη , αυτή που μπορεί να μην χωράει σακιά με ζωοτροφές και καλαμπόκια αλλά ,μπορείς να κουβαλήσεις δυο τσάντες απ’ το σούπερ μάρκετ , απλά πράγματα . Κοίτα να δεις που όπως κάποτε θεωρούσαμε το τέταρτο μεσαίο αλλά τα μεγάλα μας ήταν τα 550 και τα 650 , σήμερα που τα μεγάλα έχουν ξεφύγει και θεωρητικά θεωρούμε μεσαία τα vstrom , πρακτικά τα μεσαία , είναι πάλι στο τέταρτο του λίτρου !

69161652_675147996337302_8357348953141805056_n

Παλιά λοιπόν και μην το πάτε στα αρχαία χρόνια , ένα δυόμιση , μπορούσε να κάνει τα πάντα ! αν δείτε γύρω σας , θα δείτε ακόμα εξηντάρηδες που κάποτε πήραν καινούριο ένα CM200 , ένα XL250 ή ένα ΧΤ 250… ή ακόμα και νεότερα, όπως ένα DR200 και δεν τα έχουν πουλήσει ποτέ και δεν έχουν καβαλήσει ποτέ , τίποτα άλλο στην ζωή τους . Σήμερα ? σήμερα φίλοι μου . όλη αυτή η αγορά κι όλο αυτό το κοινό , έχει πάει στα σκούτερ διακοσίων ή τριακοσίων κυβικών . Θα μου πείτε , έτσι είναι η αγορά …κάνει κύκλους … σήμερα τα σκούτερ , χθες τα ψευδοτσόπερ ,αύριο τα γυμνά  και φτου κι απ’ την αρχή … είναι και η Piaggio που είναι κολοσσός κι ανέβασε τον κυβισμό των σκούτερ , είναι κι οι κινέζοι που τα φτιάχνουν φθηνά αλλά ….. όλα τα σενάρια μπάζουν , μπάζουν πολύ . Η Piaggio φτιάχνει τα πάντα , οι κινέζοι , επίσης φτιάχνουν τα πάντα και όλες οι «παλιές» κατασκευάστριες μοτοσυκλετών , απ’ την HD ως την Ducati πάντα είχαν σκούτερ στην γκάμα τους . Ρεαλιστικά τώρα , πιστεύω , πως η μεσαία κατηγορία αφέθηκε στην τύχη της και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη αυτόματων , τετράχρονων , αξιοπρεπούς κυβισμού κινητήρων , φυσικά και απλά ,  πέρασε στα σκούτερ . Τα πράγματα είναι απλά , ο άλλος θα δώσει λιγότερο από τέσσερα χιλιάρικα και θα πάρει , ένα σούπερ βολικό ( για δύο άτομα) μοτοσυκλετάκι , που θα μπορεί να κινείτε στην πόλη , μυρίζοντας την βενζίνα , να πηγαίνει στην εθνική άνετα 120 χιλιόμετρα , ασφαλές και με χώρους να βάλει τα ψώνια όλης της εβδομάδας κι όλα αυτά , επώνυμα , όχι απ’ την ούγκα ούγκα μ έκαψες . Τι παίρνει με τα ίδια χρήματα , χωρίς ποδιά ? ένα επώνυμο 125- 150 με 10 άλογα , που χωράει αυτόν με το ζόρι και με μηδενική μεταπώληση …. Ε ! δεν είναι χαζός , την δουλειά του θέλει να κάνει .

Ο άμεσος ανταγωνιστής των σκούτερ ? κακά τα ψέματα , μόνο τα εντουράκια , θα μπορούσαν να είναι ,,,γιατί ? γιατί έχουν άνετη θέση οδήγησης , τους καθίζεις μια μπαγκαζιέρα για να χωρέσουν δυο πράγματα , σήμερα έχουν χαμηλά φτερά και ανεμοθώρακα , όλο και λίγο καιρό κόβουν, πάνε παντού , καβαλάν ένα μονοπάτι  και πάντα άρεσαν σαν κατηγορία στον κόσμο . Έπρεπε λοιπόν , να φτιαχτούν τέτοια , να πάνε και πάνω απ’ τα τριάντα άλογα για ν αφήσουν πίσω τα τρακοσάρια σκούτερ και να μπει νέος παίχτης στην κατηγορία . Αντ αυτού , βγάλαμε μηχανάκια ογδόντα – ενενήντα αλόγων , τα οποία ονομάσαμε μεσαία , τους καθίσαμε και μια τιμή που θα έπρεπε ο Ιούδας να πουλάει τον Χρηστό εσαεί για να τα πληρώσει και μια σούπερ κατανάλωση 5 με 5,5 λίτρα σε χαμηλή οδήγηση …. Τι λε ρε καραμήτρο , πλάκα κάνουμε τώρα ? δηλαδή σοβαρά ? τιμολογούμε μηχανάκι σα μικρο αυτοκίνητο , είναι δυνατόν ? Βέβαια , εγώ είμαι η Χ εταιρία και τα μηχανάκια μου τρέχουν στην λίγκα της Dorna , κυκλοφοράω μηχανάκια με 200+ άλογα με 20 και 30 χιλιάρικα , δεν μπορώ να παίζω μαζί σου …. Ναι αλλά …πράγματι , ο κόσμος έφαγε και τρώει πολλά αμάσητα αλλά εδώ … ξεστράτισε … πήγε στα παπιά , και στα σκούτερ . Ντενεκές το σκούτερ , ποδήλατο από το σούπερ μαρκετ το παπί , γιατί να δώσει ενδιαφέρον η κάθε Χ εταιρία γι’ αυτούς που τα παίρνουν . Αλλά … κάποιοι τα φτιάχνουν και κάποιοι τα πουλάν κι αυτά , έτσι σήμερα έχουν εξελιχθεί σε απίστευτο επίπεδο και τώρα , οι «μεγάλοι»  ψάχνουν ξανά την μεσαία κατηγορία …. Που πήγε οεό ? φυσικά μ εντουράκια ( On off όπως τα λέτε σήμερα) και φυσικά , όπως πάντα , με τα μυαλά πάνω απ’ το κεφάλι .

69809017_380023772897510_8154954958689533952_n

Ρίχνουμε λοιπόν στην αγορά το ωραίο εντουράκι , είτε είναι BMW Kawasaki , Suzuki και τα λοιπά , πολύ λίγο μας νοιάζει και πάμε για να κάνουμε ντου στην αγορά , Ωραία , ποιο είναι το target group ? σχεδόν όλοι , θα το πάρουν τα διπλώματα Α2 , οι μηχανόβιοι που θέλουν να κυκλοφορούν κάτι για να μην λιώνουν τα 200 άλογα που χουν , οι μοτοσικλετιστές για καθημερινό και φυσικά ο κυρ Ηλίας που δεν ξέρει τίποτα από μηχανάκια αλλά θέλει κάτι σωστό για να κάνει της δουλειές του . Το πακέτο πρέπει να γίνει ελκυστικό … τι θέλουμε σχετικά ? απλά πράγματα , έναν κύλινδρο ή καλύτερα δύο για να γλυτώσουμε και κανα κραδασμό , 39 άλογα μάξιμουμ , σκαμμένη σέλα για να φτάνουν όλοι αλλά να μην χαλάει και η απόσταση απ’ το έδαφος , κατανάλωση μαξ μέχρι τα 4 λίτρα , ηλεκτρονικά καλούδια που τα επιβάλει κι ο νόμος αλλά και … προστασία απ’ τον καιρό , ένα ανεμοθωρακάκι δίνει αίσθηση Dakar και γλυτώνει τους 40+ από κρυώματα αλλά και χαμηλό φτερό με λασπωτήρα , με ακόμα καλύτερη αίσθηση ερήμου και προστασία τρόπο τινά απ’ τα νερά . Το χούμε το πακέτο ? άκου λέει … μικρό GS , μικρό Vstrom , μικρό Versys και προχωράμε …. Ώπα , μεγάλε , που ακριβώς πάμε και γιατί προχωράμε ? ξεχάσαμε το σημαντικότερο … πόσο κάνει μάστορα το εργαλείο ? τι??????? 4 με 5 τα κινέζικα και 5 με 6 τα ιαπωνοευρωπαικά που όμως ! είναι πάλι κινέζικα ! Τώρα σοβαρά ? Δηλαδή κάνουμε μπάσιμο στην αγορά για να αντικαταστήσουμε τα σκούτερ και οι προτάσεις κάνουν από 20% και πάνω ακριβότερα ? οκ , ναι είναι και η Honda πού είτε εντουράκι , είτε σκουτεράκι ..α! ομοιοκαταληξία στο πιάσε το κ..ρακι . Να σου πω τι βλέπω ρε μεγάλε … αφού στο μπάσιμο τιμολογείς τόσο παραπάνω απ’ αυτό που θέλεις ν αντικαταστήσεις , φαντάσου να εδραιωθείς …. Θα πληρώνουμε το δυόμιση για 80 άλογα . Θα μου πεις Ελλάς , θα παίξει λύση … αγορά καινούριου on off βαθιάς Κίνας και ali express  κύλινδρο από διακοσάρι , έξω ο καταλύτης και γέφυρες στα ηλεκτρικά … όλο κι όλο , 100ευρώ συν τα εργατικά , C50 θα κάνουμε τους ντενεκέδες , θα βάλουμε και takegava  . Ερωτώ όμως ,θα ασχοληθούμε ? μπα …. Θα συνεχίσουμε με τα σκούτερ , άντε πες κανας πιτσιρικάς , με πλούσιο μπαμπά να γλυκαθεί απ’ τα 39 άλογα που όπως και να το κάνεις  είναι και δέκα άλογα παραπάνω … προϋπόθεση βέβαια , να μην σκάσει κάνα Runner εκ νέου ως μοντέλο . Ταυτόχρονα , εξηγήστε μου , γιατί ένα εντουράκι 300 κυβικά , κάνει τόσα χρήματα παραπάνω από ένα σκούτερ ??? πως ένα σκούτερ τρακόσια κυβικά , κάνει τα ίδια χρήματα μ ένα ιαπωνικό εντουράκι 150 κυβικών που βλέποντας το έχεις απορία αν μπορείς να χωρέσεις εκεί πάνω ? Δηλαδή τι στο καλό ? αν βάζουν δίμετρες καλλονές με πέντε κιλά σιλικόνη στο κάθε βυζί να βιδώνουν τα κομμάτια με την γλώσσα …. Οκ , να το δεκτώ , αλλά αφού πληρώνω το τακούνι να μ αφήσουν να μπω στην γραμμή παραγωγής να πιάσω λίγο ή να μου δίνουν μια συνδρομή βρε αδερφέ , να βλέπω την γραμμή , μοντέρνα , διαδικτυακά .

Θεωρώ που θεωρώ ακόμα και τα σκούτερ ακριβά , αυτό με τα εντουράκια μου φέρνει απανωτά εμφράγματα , δεν είναι ρε φίλε τιμές αυτές …πέντε και έξι χιλιάρικα για 30 κάτι άλογα , δεν μπορώ να τους πάρω σοβαρά ως προτάσεις . Θυμάστε πόσο έκαναν τα 650 προ κρίσεως ? έξι με εξιμιση. Άντε εφτα χιλιάρικα  ! τώρα που είναι και ύφεση και κρίση , τόσο κάνουν τα μικρά τους αδερφάκια και του λες του άλλου , ρε έξι χιλιάρικα έπαιρνες το εξίμισι και σου λέει …ναι αλλά δεν είχε abs  …ε καλά ρε φίλε τότε , είναι και βαρύ το κόστος , ένα χιλιάρικο πουλάει η bosh το ένα κι άμα βάλεις και περαστικά , πλεξούδα , ηλεκτρονική και χάρη μας κάνουν , οπότε , άσε και στα παιδιά πέντε έξι κατοστάρικα να πιούνε καφέ … δε το λέω τίποτα άλλο , μη νοιώθεις κι άσχημα που τους κλέβεις .