Baby Super Bike για όλους…!!!

Άρθρο: Θανάσης Μουρίκης
Αν είστε πάνω από 35 ετών σίγουρα θα θυμάστε την εποχή που τα 250αρια δίχρονα και 400αρια τετράχρονα super sport αποτελούσαν ένα τεράστιο κεφάλαιο τόσο στην εμπορική ανάπτυξη της αγοράς δικύκλου όσο και στην μοτοσυκλετιστική γαλούχηση των 18+ την δεκαετία του 90.
Για το TIANDA TDR 300 θα κρατήσουμε την δεύτερη περίπτωση που έχει να κάνει με την οδηγική ευχαρίστηση-εκπαίδευση αφού οι εν λόγο μοτοσυκλέτες δεν μπορούν να ταξινομηθούν, κοινός να βγάλουν πινακίδα, άρα μιλάμε για ένα play bike με προπονητικό χαρακτήρα.
Ας δούμε λιπών τι αποκρυπτογραφήσαμε και μάθαμε στην πρώτη μας επαφή χωρίς όμως να έχουμε ακόμα οδηγική εμπειρία.
Καταρχάς το TDR 300 είναι λίγο μικρότερο σε διαστάσεις από ένα 250αρι δίχρονο και λίγο μεγαλύτερο από ένα 125 racing.
55949830_247206319421578_8221752270056849408_n
Η σέλα είναι σχετικά φαρδιά με τα δυο κλιπ ονς δημιουργούν μέτριες γωνίες στο κορμό.
Τα μασπιέ είναι ψηλά αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο. Η θέση οδήγησης δεν είναι Σπαρτιάτικη απαιτώντας από τον αναβάτη στάση εμβρύου όμως σαφώς υπάρχει το racing στοιχείο αλλά με πιο γήινη διάσταση…
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος τετράχρονος 279 κυβικών εκατοστών με ένα εκκεντροφόρο και τέσσερις βαλβίδες ενώ τα κοκοράκια είναι με ρουλεμάν.
Στην τροφοδοσία έχουμε ένα ελεύθερο μηχανικό καρπυρατέρ των 34 χιλιοστών και η απόδοση του μοτέρ είναι 28 ίππους.
Ο έμπειρος μηχανικός Νίκος Τσεσμελής μας διαβεβαίωσε ότι εύκολα θα μπορέσει να φτάσει του 35 ίππους χωρίς να επηρεαστεί η αξιοπιστία του μοτέρ.
55892411_816018355449006_498094005926494208_n
Το συνολικό βάρος είναι στα 100 κιλά και αυτό οφείλεται στο μικρο αλουμινένιο ρεζερβουάρ άλλα και στο πλαίσιο δυο δοκών και σωληνωτό υποπλαίσιο που είναι από αλουμίνιο.
56161834_2281034511947484_7929270310073794560_n
56157962_2147113425403457_8365875034455015424_n
Εντυπωσιακά είναι το χυτό μαύρο ψαλίδι με την γέφυρα και το ανάποδο μπροστινό σύστημα που είναι ρυθμιζόμενο προς την προφόρτιση των ελατηρίων και την απόσβεση επαναφοράς.
55869372_2286740741578857_5377016853765816320_n
Κάτω από την όχι πολλή χαμηλή ζελατίνα υπάρχει ένα έγχρωμο όργανο με ένδειξη στροφόμετρου και θερμοκρασία «νερού».
Το ερώτημα είναι σε ποιους απευθύνεται και ποιος ο λόγος υπάρξεις μια τέτοιας μοτοσυκλέτας.
56120128_2950063695005560_3576916431318548480_n
Καταρχάς το TINADA TDR 300 είναι μια MOTO-3 μοτοσυκλέτα στην κατηγορία pre-moto4 άρα και το οδηγικό ενδιαφέρον της εστιάζεται σε οδήγηση εντός πίστας. Και όταν λέμε πίστα σίγουρα και ένα καρτοδρόμιο είναι ικανό να φιλοξενήσει μια τέτοια μοτοσυκλέτα χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτερα τερέν όπως οι πίστες των Μεγάρων και γιατί όχι και των Σερρών.
Το κοινό που θα βρει ενδιαφέρων δεν έχει περιορισμό, ξεκινώντας από νεοεισερχόμενους μοτοσυκλετιστές που θέλουν από κάπου να ξεκινήσουν αλλά και ενήλικες έμπειρος και μη που θέλουν να αναπτύξουν με μικρο κόστος και σε προσβάσιμο τερέν τις οδηγικές τους ικανότητες. Οπωσδήποτε είναι και τέλειο προπονητήρι για αθλητές στο χώρο της ταχύτητας, άλλωστε μην ξεχνάμε ότι πολύ αναβάτες του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας στο παρελθόν χρησιμοποιούσαν μικρές σε διαστάσεις μοτοσυκλέτες (Yamaha YSR) κάνοντας προπόνηση σε πίστες καρτ.
55887720_2555463781194850_917267077255921664_n
Πολυ σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την TIANDA 300 και μέσα από την τηλεοπτική εκπομπή του Moto in Action να σας μεταφέρουμε την οδηγική εμπειρία.
Κλείνοντας πρέπει να αναφέρω την τιμή της που είναι στις 5,200€ και όσοι ενδιαφέρεστε να δείτε την μοτοσυκλέτα από κοντά θα την βρείτε στο κατάστημα του Νίκου Τσεσμελή, Θεοφιλοπούλου 8 στον Νέο Κόσμο.
55674627_381143692481005_139789297015324672_n