Το φρενάρισμα είναι προσωπική υπόθεση και η ασφάλεια ήταν νόστιμη….

Άρθρο: Θανάσης Μουρίκης
Ζούμε ξεκάθαρα στην εποχή της ενημέρωσης και τις επικοινωνίας, ακούμε, βλέπουμε, σχολιάζουμε και παράλληλα ζούμε μια εικονική πραγματικότητα που έχουμε γίνει και εμείς μέρος στο θέατρο του παραλόγου.
Όμως πόσο ρεαλιστικά βιώνουμε την πραγματική ζωή χωρίς να χάνουμε την «αληθινή» μαγεία;
Πολύ πρόσφατα σε δοκιμή της Ducati Scrambler 1100S διαπίστωσα ότι από την εν λόγο μοτοσυκλέτα δεν απενεργοποιείται το ABS….!!!
Μα τις χίλιες δάγκανες τι συμφορά είναι αυτή…..;;;
Αμέσως παίρνω τηλέφωνο στην αντιπροσωπία και μαθαίνω από τον φίλο μου τον Αλέξη ότι από εδώ και πέρα και με την νέα φουρνιά μοτοσυκλετών EURO-5 όλα τα μοντέλα θα έχουν μόνιμα ABS.
Το πρόβλημα το έλυσα άμεσα και χωρίς να το σκεφτώ πολύ, αφού ξερίζωσα από την μπροστά ασφαλειοθήκη την 25αρα ασφάλεια και φυσικά την κατάπια.
44032292_301879060402341_1706985127743062016_n
Την επόμενη ημέρα επισκέφτηκα τα κεντρικά στην Suzuki, μετά από μια ουσιαστική και ευχάριστη συζήτηση με τον κύριο Τσόντζο για το νέο Katana μαθαίνω ότι υπάρχει πλάνο δημιουργίας ενός φορέα στην Ευρωπαϊκή ένωση που θα καταγγέλλει και θα επιβάλλονται πρόστιμα στις εταιρίες όταν η προώθηση των μοντέλο θα γίνεται με οδηγικά τσαλίμια, πχ σούζες, έντο, πλαγιολσθίσεις, κτλπ.
Με αυτά τα λίγα δεδομένα και παράλληλα με τον ευνουχισμό που επιβάλλεται μέσω των προδιαγραφών EURO στα νέα μοντέλα από επιβολή ρύπων και κατ επέκταση και επιδόσεων το μέλλων της μοτοσυκλέτας σίγουρα θα έχει πολλές εκπλήξεις.
Θα μου πείτε, οι μοτοσυκλέτες κάθε χρόνο γίνονται και πιο δυνατές. Ναι αλλά ποιες θα ήταν οι ιπποδυνάμεις αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί και μέχρι πότε θα αντέξουν τα τμήματα RnD να δίνουν άλογα χωρίς καύσιμο;;;;
Ζούμε μόλις το EURO-4 και ήδη έχουν εξαφανιστεί δίχρονα, αερόψυκτα υψηλών επιδόσεων και μονοκύλινδρα μεσαίου κυβισμού. Τα V-4 της Honda πάνε στο ράφι και έρχεται και η σειρά των V-2 που θέλουν να έχουν δύναμη.
Δεν είμαι ρετρολάγνος ούτε νοσταλγός του παρελθόν αγνοώντας το σήμερα και την τεχνολογία. Γουστάρω ηλεκτρονικά συστήματα και τεχνολογία αλλά όταν πρέπει, που αυτό θα το κρίνει ο αναβάτης και πάντα με την δυνατότητα απενεργοποίεισης των ηλεκτρονικών. Γουστάρω χάρτες και επιλογές στον τρόπο απόδοσης και αναρτήσεις που θα έχουν μεταβαλλόμενο ενεργητικό ρόλο.
Όμως αυτό που με τρομάζει είναι το EURO-8….ίσως πιο σωστά το EURO-18 ή τέλος πάντων κάποιο που θα κάνει τις μοτοσυκλέτες να καίνε 1 λίτρο κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά να μην οδηγούμε εμείς, και τελικά θα είναι πολύ πιο ασφαλείς; Θα κινδυνεύουμε λιγότερο; Θα σταματήσουν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα; Όλα αυτά γίνονται για το καλό μας και την ζωή μας;
Και αν ναι τότε γιατί οι σοφοί που ξέρουν για εμάς πριν από εμάς και όλα γίνονται για τις ζωές και την ασφάλεια μας δεν αφαιρούν την φορολογία από τον μοτοσυκλετιστικό εξοπλισμό…;;;
Γιατί να έχουμε φόρο στα κράνη; Γιατί να έχουμε μπαριέρες και μεταλλικά κάγκελα στα πεζοδρομία;
Η μοτοσυκλέτα εξελίσσεται και γίνεται καλύτερη, αλλά σιγά σιγά και λίγο ύπουλα θα έλεγα χάνεται η μαγεία, αυτό που σε κάνει να σκέφτεσαι να ιδρώνεις και να καυλ…..
Και όλα ξεκινάνε γιατί αυτοί που βάζουν τα όρια είναι πιο έξυπνοι και πιο διαβασμένοι από εμάς, έχουν ασχοληθεί περισσότερο με το ‘θέμα’ και ξέρουν τι κάνουν. Όμως υπάρχει μια μεγάλη λεπτομέρεια, αυτοί οι κύριοι δεν έχουν οδηγήσει ποτέ μοτοσυκλέτα.
Κάποτε υπήρχε το πλάνο του ανώτατου ορίου της ιπποδύναμης των 100 ίππων, τότε όμως έδινες εξετάσεις με vespa και έπαιρνες δίπλωμα για FZR-1000, τα διπλώματα αλλάξανε, γίνανε Α-1, Α-2 και ανεξάρτητα και πολύ καλά κάνανε!
Και να επιστρέψω στο δια ταύτα, έμενα δεν μου αρέσει ο καπνός που μυρίζει EURO, έχω αρχίσει να ενοχλούμε με τα πολλά που δεν μπορείς να τα κάνεις λίγα, δεν θέλω μόνιμα την Ευρωπαϊκή ασφάλεια συνεπιβάτη.
Οκ υπάρχουν και νεοεισερχόμενοι στο χώρο, ναι, να πάρουν μοτοσυκλέτα κατηγορίας Α-2 και να έχει όλα τα φίλτρα στο φουλ.
Αφήστε την μοτοσυκλέτα στην σφαίρα της μαγείας και της απλότητας, ο μοτοσυκλετισμός είναι τρόπος ζωής και δεν θέλουμε προφυλακτικά στην οδήγηση.
Βγάλτε τα πολλά κουμπιά και ρίξτε τις τιμές, αποφορολογίστε τον εξοπλισμό, φτιάξτε δρόμους και πίστες, βάλτε οδηγική εκπαίδευση στα σχολεία από το δημοτικό.
Το TC, το ABS και όλα αυτά τα κόλπα είναι πρώτα στο δικό μας εγκέφαλο και μετά στις μοτοσυκλέτες.
Εγώ πάντως την ασφάλεια την κατάπια και σας πληροφορώ ότι είχε πολύ ωραία γεύση, φήμες λένε ότι σε κάποιες περιπτώσεις λειτουργεί μετά από 10 λεπτά σαν viagra.
23843593_1946579832053736_5067910623984675386_n