HONDA CB 650F test ride

Κείμενο: Θανάσης Μουρίκης

Θα ήταν λάθος και άδικο η μεγάλη Γιαπωνέζικη εταιρία να αγνοήσει από την γκάμα των νέων μοντέλων της την πολυαγαπημένη και προσιτή σε ένα μεγάλο κοινό CB 600. Με την κλασικά γυμνή της εμφάνιση αλλά και με πενήντα επιπλέον κυβικά επανέρχεται για να συνεχίσει την σταθερή της πορεία μέσα στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής.

Πέραν από τα επιπλέον κυβικά αλλά και την χαμηλότερη ιπποδύναμη κατά 14 ίππους η μοτοσυκλέτα αντικαθιστά το πλαίσιο τύπου μονού δοκού κάτω από το ρεζερβουάρ με ένα ατσάλινο περιμετρικό που εκτείνεται σε ενιαία μορφή και το υποπλαίσιο.

Οι βασικές και ουσιαστικές διαφορές εμφανίζονται στο τετρακύλινδρο δακαεξαβάλβιδο κινητήρα, το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας τα όργανα αλλά και την θέση οδήγησης. Αν και το νέο μοντέλο έχει χάσει μερικά άλογα το μοτέρ γίνεται ακόμα πιο ελαστικό και γραμμικό σε λειτουργία με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 5 λίτρα σε μικτή χρίση. Τα όργανα είναι ψηφιακά αλλά το στροφόμετρο δεν είναι άμεσα ευδιάκρικο και ευανάγνωστο. Σαφώς και δεν θα μας προβληματίσει αφού το ελαστικό δούλεμα της μοτοσυκλέτας το καθιστά περιττό προς συχνή χρίση. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα του αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα και το πολυ σωστο τιμόνι τοποθετεί τον κορμό σε όρθια θέση. Τα μασπιε του αναβάτη είναι χαμηλά τοποθετημένα αφήνοντας μεγάλες γωνίες στα πόδια με αποτέλεσμα τα κάνουν την καθημερινή μετακίνηση άνετη και ξεκούραστη. Η σέλα είναι σκληρή αλλά δεν ενοχλεί ακόμα και σε μακρινές εξορμήσεις. Η νέα CB 50 F ενδείκνυται τόσο για καθημερινή χρίση και μετακινήσει εντός της πόλης όσο και για βόλτες και εκδρομές με αναζήτηση στριφτερου τερέν. Σε γρήγορο ρυθμό οι αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας θα δώσουν θετική λειτουργία αν και δεν έχουμε ρυθμίσεις παρά μόνο προφόρτιση για το πίσω αμορτισέρ. Θα θέλαμε λίγο πιο σφιχτό το μπροστινό σύστημα και σίγουρα η απώλεια του μοχλικού για το πίσω αμορτισέρ μας δίνει σφιχτή αρχική λειτουργία. Για να διαγράψει η CB 650 F ομαλή τροχιά μέσα στην στροφή αλλά και κατά την έξοδο πρέπει ο αναβάτης να τοποθετήσει στο εσωτερικό της στροφής τον κορμό του και παράλληλα να φορτίσει το μπροστινό σύστημα. Τα φρένα είναι άκρος ικανοποιητηκά και το ABS είναι σύγχρονο και επεμβατικό όταν πρέπει. Οι ταχύτητες που μπορούμε να κινηθούμε σε ανοιχτούς δρόμους χωρίς προβλήματα από τον αέρα  είναι μέχρι τα 150 χιλιόμετρα αλλά η τελική ταχύτητα είναι 232 χιλιόμετρα στο κοντέρ στις 11.000 στρ. με την έκτη σχέση.

Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων με απλωτή κλιμάκωση και πολύ καλά κλειδώματα. Ο συμπλέκτης είναι με ντίζα μέτριας σκληρότητας αλλά πολύ ανθεκτικός στις δυνατές εκκινήσεις και άριστος σε πληροφόρηση.

Η Honda CB 650 F είναι μια τίμια μοτοσυκλέτα μεσαίας κατηγορίας που ενδείκνυται για γενική χρίση. Εύκολη και προσιτή για το μεγαλύτερο μέρος του μοτοσυκλετιστικού κοινού και ειδικά για ανθρώπους που έρχονται από τον κόσμο των 125cc και 250cc και θέλουν να μπουν στην οικογένεια των περισσότερων κυβικών και μεγαλύτερων επιδόσεων.

Τιμή: 7.990€

Κυβισμός: 649
Ισχύς: 87/11.000
Ροπή: 6,4/8.000
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ : 17,3
Αναρτήσεις Ε: Συμβατικό πιρούνι, 41 χλστ.
Διαδρομή : 120 χιλ.
Αναρτήσεις Π: Αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή: 120
Φρένα Ε     2-Δ /320, 2E – ABS
Φρένα Π     Δ /240,1E – ABS
Ελαστικό Ε: 120/70-17
Ελαστικό Π: 180/55-17
Μεταξόνιο: 1.450
Υψος σέλας: 810 χιλ.
Βάρος : 208