Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο …

 

GLX τρίχυτο με LIFAN , φτιαγμένο στην πένα, το μηχανάκι σκοτώνει
λέμε ! Φτιαγμένα ρεύματα , ροηκή , delorto 35άρι και ρόδες από
παιδικό ideal . Τζαμπατζήδες μην ενοχλήσουν , δεν είναι για τα μούτρα
τους . 1500 ακατέβατα , το μηχανάκι μετράει ! Τόλης , μόνο γουα τσα
….

Η ανάγνωση μιας αγγελίας και ένα παραπάνω , η συγγραφή αυτής , αποτελούσαν και θα
αποτελούν , ένα θέμα το οποίο ενδιαφέρει πολύ κόσμο . Προφανώς το πόσο κοστολογεί
κάποιος κάτι και αντίστοιχα , το πόσο είναι διατεθειμένος να δώσει κάποιος για κάτι ,
αφορούν μόνο τους ίδιους και κανείς δεν μπορεί να τους κάνει κουμάντα επι του θέματος .
Το ζητούμενο όμως είναι , να μην μπαίνουμε σε ένα παράλογο παιχνίδι αλλά , να
τιμολογούμε σωστά το προϊόν μας , ώστε αυτό , να πουληθεί και να είμαστε απολύτως
σαφής , πράγμα που δείχνει σεβασμό στο αγοραστή και γλυτώνει χρόνο κι απ’ τα δύο
εμπλεκόμενα μέρη .
Ξεκινώντας λοιπόν , επαναλαμβάνω άλλη μία φορά για να γίνω σαφέστατος , « καθείς
πουλάει ΟΣΟ θέλει», απλά , για να πετύχει τον σκοπό του , δηλαδή την πώληση , πρέπει να
είναι η τιμή , σε λογικά πλαίσια .
Α. Η εικόνα . Η αγγελία πρέπει απαραίτητα να είναι διανθισμένη με φωτογραφίες που
αφορούν την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα και μόνο . Οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι
εντελώς πρόσφατες και όχι «ενδεικτικές» από μια άλλη , ίδιου μοντέλου μοτοσυκλέτα . Ο
πωλητής οφείλει , να βγάλει το μηχανάκι του στην αυλή , στον δρόμο , να το πλύνει και να
το φωτογραφήσει ολούθε . Οι φωτογραφίες θα πρέπει να είναι , σωστές ευκρινείς απ’ τα
τέσσερα σημεία της μοτοσυκλέτας , δεξιά , αριστερά , τον κινητήρα και φυσικά τα ρολόγια .
Αν ο πωλητής , θέλει να τονίσει ένα σημείο δυνατό της μοτοσυκλέτας του , όπως πχ ,
καινούρια λάστιχα , καινούρια γραναζοαλύσιδα , σωληνάκια υψηλής , κάποιο ωραίο
αξεσουάρ (πχ εξατμίσεις) ή τέλος κάποια αστοχία ( μια γρατζουνιά, ένα σχίσιμο στην σέλα
πχ) , αυτά , θα πρέπει να υπάρχουν και σε φωτογραφία εξτρά . Το μίνιμουμ φωτογραφιών
που μπορεί να έχει μια αγγελία ( σε περίπτωση που υπάρχει περιορισμός φώτο) είναι οι
εξής δύο …από πίσω και δεξιά όλο το πλάι και από μπροστά κι όλο το αριστερό πλάι . θα
ήταν ωραίο αν βγάλετε της φωτογραφίες σ ένα ωραίο φόντο , φτιάχνει την διάθεση του
αγοραστή .
Ο αγοραστής τώρα , για να μην χάνει τον χρόνο του , πρέπει να κατεβάσει όλες της φώτο
και να της δει ενδελεχώς και διευρυμένες . Πρέπει πρώτα απ’ όλα να δει αν ταιριάζουν με
την περιγραφή και αν είναι σωστές . Αγγελίες με μηχανάκια απ’ την μία πλευρά , σημαίνει
πως η άλλη έχει πρόβλημα . Μηχανάκια που έχουν φωτογραφηθεί βρεγμένα , μπορεί να
έχουν βιαστικό ιδιοκτήτη αλλά το πιθανότερο να έχουν θολά χρώματα και να ζωντανεύουν
με το νεράκι . Μοτοσυκλέτες που έχουν φωτογραφηθεί πεταμένες σε μια αυλή ,
σκονισμένες σε κάποια αποθήκη , σημαίνει απλά πως ο ιδιοκτήτης κάνει εκκαθάριση στην
αποθήκη και τα οχήματα μπορεί να μην είναι καν δικά του. …οπότε και η τιμή που έχει
βάλει , είναι απλά ένα νούμερο . Ο αγοραστής τέλος , πρέπει να συγκρίνει την μηχανή που

βλέπει με μια φωτογραφία απ’ το ιντερνέτ του πως είναι μαμά η μηχανή , ώστε να
διαπιστώσει την γνησιότητα και αν τυχόν κάτι λείπει .
Β. Το κείμενο . Το κείμενο μιας αγγελίας , πρέπει να είναι απολύτως σαφές , τίποτα δεν
εννοείται . Να περιγράφεται , το ακριβές μοντέλο , τα πιθανά αξεσουάρ , την κατάσταση και
ένα μικρό ιστορικό .
Πχ . ΥΑΜΑΗΑ ΧΤR 660 2007(ακριβές μοντέλο) . Η μοτοσυκλέτα αγοράστηκε από εμένα πριν
τέσσερα χρόνια και ήταν πρώτο χέρι , έχει 100.000 και πέρυσι της άλλαξα ελατήρια ( μικρό
ιστορικό ) . Είναι σε άριστη κατάσταση , χρώματα μαμά , με καινούρια αλυσιδογράναζα και
φρένα . Θα χρειαστεί λάστιχα όχι άμεσα αλλά σύντομα . Ο κινητήρας δουλεύει ρολόι (
περιγραφή οχήματος ) . Φοράει εμπρός χρυσά brembo και εξατμίσεις scorpion , τα μαμά
φρένα υπάρχουν , οι εξατμίσεις όχι ( περιγραφή των αξεσουάρ) .
Δεν υπάρχει καμία διαφορά ακόμα κι αν το μηχανάκι ήταν για πέταμα …δηλαδή …
Kawasaki GPz900R 1985(περιγραφή) . Η μηχανή είναι πρώτο χέρι , δεν απασχολεί αλλά
χρωστάει και δεν βγάζει πινακίδα . Εγκαταλείφθηκε λόγο ατυχήματος και όχι ζημιάς (μικρό
ιστορικό).Κάνει για ανταλλακτικά , δεν νομίζω να μπορεί να δουλέψει πια γιατί είναι
πεταμένη σε μια αυλή , τριάντα χρόνια τώρα(περιγραφή οχήματος) .
Προσοχή , κάτι βλακείες τύπου «μόνο για γνώστες» , «τζαμπατζήδες μην ενοχλούν» κι άλλα
παρόμοια , κάνουν κακό μόνο στον πωλητή , μην τα γράφετε . Τέλος αν κάποιες ώρες δεν
σηκώνετε τηλέφωνο (γιατί παραδείγματος χάριν, είστε στην δουλειά ή λόγω αυτής
κοιμάστε ) καλό είναι να το αναφέρετε στην αγγελία σας …. Πχ . λόγο βραδινής εργασίας ,
παρακαλώ ενοχλείτε μετά της έντεκα το πρωί .
Ο αγοραστής τώρα . Πρέπει να κρίνει τον πωλητή απ’ την σοβαρότητα που έχει το κείμενο
του και γενικά η αγγελία του . Ότι γράφει το κείμενο , πρέπει να είναι και εικόνα στις
φωτογραφίες . Αν πχ , ο πωλητής αναφέρει μια μοτοσυκλέτα με είκοσι χιλιάδες χλμ. ,
τέτοια , πρέπει να είναι και η μηχανή στης φώτο και όχι κάποιο σκατοβαμμένο χρέπι που
έχει κάνει δεκαεφτά φορές τον γύρο του κόσμου . Αν αναφέρετε πως η μηχανή έχει
καινούρια λάστιχα , τέτοια πρέπει να δει και στης φωτογραφίες . Αν κάποια διαλυμένη
μηχανή , προβάλλεται ως πηγή ανταλλακτικών , κάτι τέτοιο πρέπει να δει ο αγοραστής και
στης φώτο , όχι έναν σκελετό και μια ρόδα πεταμένα σ ένα μποστάνι . Αν η γραφή της
αγγελίας κάπου σας στραβώνει , η κάτι δεν μοιάζει λογικό … πχ …τα νούμερα πλαισίου της
μηχανής δεν φαίνονται καλά γιατί την βάψαμε …και άλλα τέτοια τρελά , δεν μπαίνουμε καν
στον κόπο , όχι να πάρουμε τηλέφωνο , ούτε καν να στείλουμε μήνυμα .

143637519_2653433044877404_1274549131331824904_n

Γ.Η τιμή .Για Τρίτη φορά ..καθείς πουλά ή αγοράζει όσο θέλει … αλλά ! η σωστή τιμή κάνει
την πώληση εύκολη , γρήγορή και αμοιβαία για αγοραστή και πωλητή , κερδοφόρα . Η
σωστή τιμή λοιπόν καθορίζετε από δύο παράγοντες … ο ένας είναι , η προσφορά και η
ζήτηση κι ο άλλος , είναι η κατάσταση του οχήματος μας . Απλό έτσι ? καθόλου … ένας
εύκολος τρόπος να καθορίσω τιμή , είναι να μπω σε μια πλατφόρμα πωλήσεων και να δω
τον μέσο όρο , ιδίων προϊόντων που οι άλλοι πουλάνε και να μπω ένα τσικ χαμηλότερα ,
άλλωστε σ αυτές της πλατφόρμες , οι τιμές είναι πάρα πολύ τσιμπημένες . Ο άλλος τρόπος,
που είναι ποιο σωστός ,είναι… να κάνω έρευνα και να κοστολογήσω αυτό που πουλάω σε
απολύτως ρεαλιστικά νούμερα …. Πχ , πήρα ένα ΧΤΕ600 πριν τέσσερα χρόνια , δύο
χιλιάρικα …. Ωραία … του έχω βάλει φρένα , λάστιχα , λάδια , ξύδια , το ‘χω στην πένα και

δεν θέλει ευρώ , ταυτόχρονα δεν τα είχε αυτά όταν τ αγόρασα αλλά … είχε και τριάντα
χιλιάδες χιλιόμετρα λιγότερα ,είναι και συν τέσσερα χρόνια παραμένει όμως εμπορικό …
καλά τα λάστιχα αλλά και 30.000 χλμ. απ’ την άλλη πολλά … οκ ας το δώσω 1700 καλά είναι
. Ας γράψω και στην αγγελία 1850 για να κάνει και το παζάρι του ο αγοραστής αλλά και να
μην πάω στο ταβάνι των 2.000 και φανώ παράλογος . Απλό ? απλούστατο . Σας πάω τώρα
σε πολύ ποιο δύσκολο παράδειγμα … πουλάω το ως άνω αναφερόμενο , τρακαρισμένο
GPZ900r ninja … πόσο να το βάλω , καθαρό είναι αλλά χαρτιά δεν βγάζει , ταυτόχρονα είναι
και διαλυμένα όλα μπροστά , άρα για τους παραπάνω λόγους , για αναπαλαίωση δεν πάει ,
οπότε γιατί πάει … για ανταλλακτικά κινητήρα και ο αγοραστής θα το δει και ζεστά μια και
ένεκα του προφανούς λόγους εγκατάλειψης της μηχανής , το μοτέρ είναι οκ . Μάλιστα ,
οπότε τι βγάζει ; Από την φλάντζα καύσης και κάτω , τα πάντα και από εκεί και πάνω , όλο
και κάτι ,αλλά βγάζει και ρόδες , ψαλίδι , υποπλαίσιο , ουρά, σκελετό … πόσο κάνει ο
στρόφαλος; ( μια και ουσιαστικά αυτός που έχει βαριά ζημιά στο μοτέρ είναι ο πελάτης
μου) ..κάνει 1700 … ωραία , το μηχανάκι 1000 ευρώ . Τι επιλογές έχει ο αγοραστής ? 1700
στρόφαλο ή εμένα με χίλια και σχεδόν μια μηχανή ανταλλακτικά . Απλό ? και πάλι όχι , γιατί
θα μπορούσε να υπάρχει κάποιος να πουλάει ένα άλλο ninja σε καλύτερη κατάσταση και με
λιγότερα χρήματα …οπότε , πρέπει να τα τσεκάρουμε όλα αυτά .
Ο αγοραστής τώρα , όσο αφορά την τιμή , έχει απλό έργο , του κάνει ή δεν του κάνει , απλά
πράγματα .

143625471_1118781285243421_3597782527968782936_n

Δ. Παράγοντες που επηρεάζουν ως θέλγητρα υπέρ μίας αγοράς
Γνησιότητα ! όσο ποιο μαμά , τόσο ποιο καλό
Πληρότητα . Να έχει τα πάντα του .
Χαρτιά . Να είναι τα πάντα όλα ξεκάθαρα .
Αναλώσιμα . φρένα , λάστιχα , μπαταρία, λάδια κτλ. να είναι οκ
Αξεσουάρ . Μπαγκαζιέρες , εξατμίσεις , ζάντες κτλ. , που όμως πρέπει να υπάρχουν
και τα γνήσια (καλές οι scorpion αλλά οι μαμά πρέπει να υπάρχουν).
Βελτιώσεις . Σωληνάκια υψηλής, φρένα , άλλη σέλα , φίλτρο κτλ.
Ανταλλακτικά ή μια δεύτερη μότο για ανταλλακτικά
Όλα τα παραπάνω πρέπει να τα τονίζει ο πωλητής .
Ε. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά
Ιμιτασιόν . Παπιά , ΧΤ κ.α. στην ελληνική αγορά είναι μπίμπα στην μαϊμού .
Βαριές βελτιώσεις. Νίτρα , τετράδες , προγράμματα, σημαίνει πως του έχουν πιει το
αίμα
Αξεσουάρ που δεν έχουμε τα γνήσια . ένα ΧΤΕ supermoto που δεν έχει της γνήσιες
ζάντες , είναι μάλλον ένα τρακαρισμένο ΧΤ . Αν της έχει , μετράει υπερ .
Ψευδομεταποιημένα . Συνήθως υποδηλώνουν τρακάρισμα και έλλειψη χρημάτων για
επισκευή

Βαμμένα μηχανάκια .
Μηχανάκια με άλλους κινητήρες . Φαινόμενο που παίζει κυρίως στα παπιά
Μηχανάκια με πινακίδες ΦΙΛΠΑ . Οι πινακίδες τύπου ΦΙΛΠΑ είναι έρμαια του κάθε
νομοθέτη και σε κάποιες περιπτώσεις στην χώρα μας (πρόσφατα μάλιστα ) είχε
απαγορευτεί πλήρως η κυκλοφορία τους . Τώρα κυκλοφορούν ελάχιστα
ΣΤ . Δεν παίρνουμε ποτέ .
Μηχανάκια που έχουμε ακόμα και την αίσθηση πως είναι παράνομα (ούτε για
ανταλλακτικά) , δεν θέλετε να βρεθεί στα χέρια σας κλεμμένο μηχανάκι .
Δεν παίρνουμε για κυκλοφορία μηχανάκι με κομμένα πλαίσια και μεταποιημένα
ανεπανόρθωτα , κανονικά δεν περνούν ΚΤΕΟ και αργά ή γρήγορα ο νόμος θα
εφαρμοστεί . Βέβαια αν κάποιο τέτοιο σας αρέσει σαν τέχνη και όχι για κυκλοφορία , εφ’
όσον δεν απασχολεί , όλα καλά .

Η. Η συνεννόηση . Φυσικά στης μέρες μας το να πάρετε ένα τηλέφωνο , να στείλετε ένα
μήνυμα ή ότι παρόμοιο , δεν είναι κάτι δύσκολο , όμως η πώληση κλείνει , όταν το όχημα
αλλάξει χέρια , δηλαδή όταν πωλητής κι αγοραστής βρεθούν δια ζώσεις . Λέω τώρα εγώ ,
μένω στα Χανιά και υπάρχει η πολύ έντονη πιθανότητα , ο αγοραστής να είναι στην Αθήνα
..πως θα εξυπηρετηθούν και οι δύο ? Εκεί θέλει ειλικρίνεια και σοβαρότητα , πρώτα
συζητούν και ο πωλητής παρέχει ότι πληροφορία και φωτογραφία ζητήσει ο αγοραστής ,
συμφωνούν την τιμή και … ο αγοραστής μπαίνει στο καράβι για να έρθει στα Χανιά . ο
αγοραστής είναι τυχερός και έχει κάποιον φίλο που το παίρνει απ’ τα Χανιά…αλλά …
συνήθως αυτά δεν παίζουν και στα Χανιά άντε πες , κάποιον έχεις , ολόκληρη Κρήτη αλλά
αν μιλάμε για τα Κύθηρα ??? Θα σας πω εγώ την λύση … Ο πωλητής θα ζητήσει απ’ τον
αγοραστή 100 ευρώ και θα βάλει την μηχανή με όλα τα χαρτιά της στο καράβι , στο λιμάνι
θα την παραλάβει ένας φίλος του πωλητή που έχει ραντεβού επι τόπου με τον αγοραστή .
Αν , η μηχανή είναι όπως στην περιγραφή , ο αγοραστής καταβάλει τα χρήματα
αφαιρουμένων τον 100 ευρώ (στον φίλο)και παίρνει μηχανή και χαρτιά , υπογράφοντας
πωλητήριο για να απαλλάξει τον πωλητή με ότι ίσως συμβεί μέχρι την μεταβίβαση . Αν δεν
του αρέσει τελικά , η μηχανή μπαίνει πίσω στο καράβι γυρνάει στον πωλητή και ο
αγοραστής έχασε μόλις 100 ευρώ …τόσο απλό .
Ο πωλητής , ανάλογα το που ζει , πρέπει να κάνει τα πλάνα του , να έχει έτοιμο το
κοστολόγιο και τους τρόπους μεταφοράς , έχοντας στο μυαλό του , κυρίως την Αθήνα .
Όταν ο πωλητής έχει μία πρόταση έτοιμη , δείχνει σοβαρότητα και πετυχαίνει την πώληση .
Η πρόταση αυτή δεν είναι ανάγκη να μοιάζει καν με την παραπάνω , πρέπει να είναι αυτή
που βολεύει τον πωλητή και εξυπηρετεί τον αγοραστή … πχ , εγώ μπορεί να έχω έναν
ξάδερφο με φορτηγά που μια φορά την εβδομάδα πάει Χανιά Θεσσαλονίκη … τα δεδομένα
μου αλλάζουν . Τα χρήματα , καλό είναι , να είναι χέρι με χέρι , όπως και τα χαρτιά αλλά
οπωσδήποτε κι πωλητήριο , δώστε μεγάλη σημασία στο πωλητήριο .
Ζ. Ανταλλαγές και τρόπος πληρωμής . Η αγγελία πρέπει να γράφει και τον αποδεκτό τρόπο
πληρωμής πχ με κάρτα , μετρητής ή όπως . Το ποσό καλό είναι να είναι συζητήσιμο , εγώ
πάντα βάζω λίγο παραπάνω για να πάρω τα λεφτά μου , είναι πολύ κακό όμως , ακόμα κι
αν δεν είναι συζητήσιμο , να αναγράφετε αυτό στην αγγελία . Εξ ίσου κακό , να γράφουμε
και το συζητήσιμο , η αγγελία ξεκάθαρα , πρέπει να αναφέρει την τιμή και τίποτα άλλο , τα

υπόλοιπα κατ’ ιδίαν . Ανταλλαγές τώρα … άμα αυτό που πουλάτε δεν είναι και πολύ
εμπορικό καλές είναι , αλλιώς όχι . Η φράση .. δεκτή ανταλλαγή με ότι μου κινήσει το
ενδιαφέρων .. δεν πρέπει να υπάρχει σε καμία αγγελία και οι αγοραστές , μόλις την
βλέπουν , πρέπει να τρέχουν .

Υποδείγματα αγγελιών

ΥΑΜΑΗΑ ΧΤΧ 660 2007 90.000χλμ .3.000 ευρώ . Η μοτοσυκλέτα είναι στην κατοχή μου
δύο χρόνια ,την οδηγεί η γυναίκα μου και είναι πλήρως αναπαλαιωμένη . Το μηχανάκι
φοράει γνήσιο καινούριο κουστούμι και είναι οκ όλα τ αναλώσιμα του , εκτός απ’ τα
αλυσιδογράναζα . Το μηχανάκι δουλεύει άψογα σε κάθε επίπεδο και δεν θέλει , ούτε
ευρώ . Φοράει remus τελικά αλλά δεν υπάρχουν τα γνήσια ,επίσης εκτός των χρυσών
φρένων που φοράει , υπάρχουν και τα μαμά. Το ρολόι δουλεύει κανονικά αλλά έχουν
καεί κάποιοι κρύσταλλοι .Υπάρχει για ανταλλακτικά και το παλιό της κουστούμι . Δεκτός
κάθε έλεγχος όπου θέλετε ,τα σέρβις της μηχανής ,έγιναν στο Adventure moto . Δεκτός
και διακανονισμός μέσο καταστήματος .
Kawasaki GPZ900r 1000ευρώ Το μηχανάκι είναι 35 χρόνια έξω, 10.000 χλμ., δεν τα έχει
και είναι γεμάτο λάδια , σώζει μοτέρ, σκελετό, ψαλίδι, πλαστικά. Δεν μπορεί να
λειτουργήσει μ αυτά τα καρμπυλατέρ κι αυτά τα κύλινδρα , κάνει μόνο για ανταλλακτικά
. Δεν απασχολεί αλλά χαρτιά δεν έχει . Δίνετε με δήλωση για ανταλλακτικά , πληρωμή
στην τράπεζα και αποστέλλετε με δική μου χρέωση σ όλη την Ελλάδα . Παρακαλώ
ενοχλείτε , μόνο το πρωί .

134337294_422906365501078_1616797848827655625_n

Tips για τον πωλητή. Να είστε ευγενείς στην επαφή . Να αναφέρετε στην αγγελία το
κατάστημα που κάνατε σέρβις . Να αποδέχεστε κάθε λογικό έλεγχο και ειδικά σε αγγελίες
τοπικού χαρακτήρα (όπως το ΦΒ ) να το γράφετε στην αγγελία . Όταν κάποιος θέλει να δει
το μηχανάκι και είναι στην περιοχή σας , να του το πηγαίνετε , μην περιμένετε να έρθει . Να
αποφύγετε στην αγγελία λέξεις αδόκιμες (λάμπα, κουριάλι , τζι τζι , μπερκέτι και άλλα
τέτοια ωραία ) .

Tips για τον αγοραστή. Μην παρκάρετε αγγελίες , ο πωλητής το βλέπει και πράττει
ανάλογα . Μην στέλνετε μνμτα , τύπου …εγώ φίλε σου δίνω τόσα κι άμα θες πες … δηλαδή
πόσα του δίνεις και γιατί , το είδες το μηχανάκι ? και ξέρεις τι αξίζει ? άσε που από που κι
ως που είστε φίλοι ? Όταν μιλάτε με κάποιον πωλητή , να είστε ευγενής και να σκέφτεστε
και την δική του πλευρά . Αν μπορείτε να δείτε άμεσα ένα μηχανάκι , να πάτε , μην τον
τρελάνετε τον άλλο στα τηλέφωνα και τα μνμτα .

Η αγγελία , φυσικά και δεν είναι εύκολο πράμα , ούτε προς την ανάγνωση , ούτε και προς
την γραφή της . Στην Ελλάδα που ζούμε , ακουμπάει το επίπεδο του παράλογου και
τιμολογιακά , ακουμπάει τιμές Μόντε Κάρλο αλλά …. Όταν πωλούνται παπιά στο χιλιάρικο ,
όπου η τελευταία βίδα Honda που είχαν , απωλέσθει προ εικοσαετίας και διάγουν την εις
την Ν σηκωμένη , φορά μετά νέου κυλινδροπίστονου από την εξωτική και ποιοτική Κίνα …

τι να λέμε ? Ελπίζω το αρθράκι να ήταν περιεκτικό , σύντομο και αν και το θέμα δεν είναι ,
αυτό να είναι απλό . Καλή επιτυχία σε πωλητές και αγοραστές .

Ιωάννης Αλεξανδράκης