KAWASAKI KL 600 A1 1984 – E 1993

Στην πραγματικότητα , η κατηγορία των μεγάλων onoff είναι η ίσως δυσκολότερη κατηγορία για να φτιάχνεις μοτοσυκλέτες . Τα άφθονα ΧΤ600 της δεκαετίας του 80 αλλά και τα 600άρια των άλλων , σήμερα, στον μέσο καταναλωτή ή φίλο της μοτοσυκλέτας , μοιάζουν σαν παλαιολιθικά κατασκευάσματα που άντε στην καλύτερη , κάποιος τα έχει ντύσει σαν γριές τσατσάδες , τα κάνει δυό σούζες και τ αράζει για καφέ έξω από κάποιο στέκι . Στην πραγματικότητα , οι εταιρίες , έπαιζαν το κεφάλι τους μ αυτά τα μηχανάκια , μια και έπρεπε επι της ουσίας , να κατασκευάσουν , αγωνιστικές εντούρο που όμως θα έπρεπε να αισθάνεται ο αναβάτης όμορφα και στην καθημερινή του μετακίνηση  . Αυτό είναι κάτι που προφανώς δεν το λες εύκολο … η KAWASAKI στην καμπάνια της , είχε το KL να κάνει άλμα , με τον αναβάτη ντυμένο με πλήρη εξάρτηση , ενώ η αντίπαλη ΥΑΜΑΗΑ  πχ, είχε για το ΧΤ το σλόγκαν «πρώτο στους δρόμους , πρώτο και στους αγώνες» . Ο αναβάτης περίμενε , να μπορεί να κινείτε άνετα κάθε μέρα και την Κυριακή του αγώνα , να μην έχει ένα ΚΧ ή ένα CR αλλά ένα μηχανάκι που θα τερματίσει κανονικά , με αξιοπρέπεια . Ουσιαστικά , το παιχνίδι το έπαιξαν μεταξύ τους οι ιάπωνες , μια και οι λιγοστές ευρωπαϊκές προσπάθειες , Cagiva W , Gilera Dakota , Morini Kangaroo και ακόμα μερικές , κατέληξαν σε τεράστιες εμπορικές αποτυχίες και συντέλεσαν σε μεγάλες οικονομικές πτώσεις . Ουσιαστικά , η συνταγή είχε δέσει το 1984 , όπου το περιοδικό Dirty Bike παρουσίασε για πρώτη φορά και σε συγκριτικό τα , KL600A1 ,XT600L και XL600R , γράφοντας πως πρόκειται για της αγριότερες και καλύτερες on off που ποτέ βγήκαν . Η κατηγορία , άντεξε για μία δεκαετία μια και απ’ την αρχή των 90ς έπαψε να υπάρχει και αντικαταστάθηκε από ευκολότερα μηχανάκια πόλης ,όπως το ΧΤ του 90 αλλά και ποιο στρητάδικα μονοκύλινδρα όπως τα NX,KLR650,DR650 ,FunduroPegasus κτλ. .

 

Η Kawasaki βγήκε το 1984 και αποτελούσε ως KL600 A1 , μια διαστημικά προηγμένη μοτοσυκλέτα απέναντι στο ανταγωνισμό . Ήταν η μοναδική υδρόψυκτη και η μοναδική με αφαιρούμενο και μάλιστα αλουμινένιο πίσω πλαίσιο , που σήμερα ,δεν έχουν ακόμα όλες οι μοτοσυκλέτες . Ο κινητήρας είχε τέσσερις βαλβίδες , δύο εκκεντροφόρους και μέχρι το 1986 , είχε μόνο μανιβέλα ( που σταδιακά καταργήθηκε) για την εκκίνηση του . Το άλογα ήταν λίγο λιγότερα απ’ τον ανταγωνισμό μια και αυτή είχε 42 , ενώ κάποιες άλλες 44 , όμως , μετρήσεις του γερμανικού Μοτοράντ , έδειξαν , πως παίζετε ένα παραμύθι και στην ρόδα ήταν όλοι ίδιοι . Όμως , το μοτέρ έδινε τ άλογα ψηλά στης 7000 σαλ και το παιχνίδι έσωνε η ροπή που ήταν δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα . Ο ελληνικός τύπος , κατά την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας , ήταν ενθουσιασμένος με την τεχνολογία του κινητήρα αλλά ..ο ίδιος τύπος , όταν την οδήγησε , την θεώρησε μπάζο , διότι ήταν υδρόψυκτη και τα δύο ψυγεία της , θα έσπαγαν στην σκληρή χρήση εντούρο …αστείο ακόμα και για την εποχή το σχόλιο μια και το 84 , ελάχιστες αγωνιστικές εντούρο η ΜΧ , δεν είχαν από δύο ψυγεία , δεξιά , αριστερά . Σε ρεαλιστικό επίπεδο , η έκδοση Α1 , παρουσίασε προβλήματα στην κεφαλή τα οποία και λύθηκαν στην δεύτερη έκδοση του 1986 . Η μοτοσυκλέτα της σημερινής παρουσίασης , είναι τριάντα ετών , έχει κοντά στης 70.000 χλμ και δεν έχει ανοίξει ποτέ . Παρουσίασε όμως ένα θεματάκι που αν και ανέξοδα μικρό , έφαγε χρόνο πολύ ν ανακαλύψω τι είναι . Ο αποσυμπιεστής που υπήρχε στην μανιβελάτη έκδοση παρέμεινε στην θέση του και στην μιζάτη , κάποια στιγμή λοιπόν , κούνησε και έσβηνε την μηχανή μετά κανονιοβολισμών .

100751675_948368012295340_7815262335936757760_n

Στο δρόμο. είναι η μακράν καλύτερη . όλων των μοτοσυκλετών της κατηγορίας που υπήρξαν ποτέ . Το πλαίσιο αποτελείτε από κεντρική σωλήνα , καλά δεσίματα και ..τετραγωνικής διατομής , αφαιρούμενο υποπλαίσιο . Το ψαλίδι , είναι επίσης τετραγωνικής διατομής με μονό αμορτισέρ και ρυθμίσεις ελατηρίου . Τέλος το πιρούνι , έχει βαλβίδες αέρα , αλλά θα το ήθελα ποιο χοντρό , πράγμα που δεν κοστίζει στην άσφαλτο αλλά κοστίζει στο χώμα . Το μηχανάκι στο δρόμο είναι σαν βελούδο , η ποιότητα κίνησης του , είναι σε υψηλά επίπεδα και μπορεί εύκολα να πάρει πολύ μεγάλες κλίσεις . Η τελική του ταχύτητα , είναι πάνω από 160 χιλιόμετρα , οπότε η κόντρα με όποιο άλλο 600άρι της εποχής , είναι σαν να κλέβεις παγκάρι . Σ αυτό βοηθάει το πεντάρι κιβώτιο , που προφανώς έχει μια κατεύθυνση προς ποιο ταξιδιωτικές απ ότι χωματερές διαδρομές αν και σ αυτές γενικά δεν προβληματίζει . Σούζες μ αυτό το μηχανάκι και εξ αιτίας ξανά του κιβωτίου , δεν είναι εύκολο παιχνίδι , κάνεις μεν αλλά δεν το σηκώνεις για πλάκα όπως ένα ΧΤ για παράδειγμα . Ο αναβάτης είναι άνετα καθισμένος πάνω αλλά ..πρέπει να είναι ψηλός διότι το κουλούρι , δεν φτάνει που είναι σε ψηλή κατηγορία αλλά και εμπειρικά θα πω, πως είναι και το ψηλότερο . Εκείνη την εποχή , να ξέρετε , το ύψος μετρούσε , ήταν προτιμότερο να πηγαίνεις σε πεζοδρόμιο για ν ανεβείς πάνω απ’ το να οδηγείς κοντό μηχανάκι . Το κουλούρι μ άρεσε από μικρός κι ο λόγος που το απέκτησα ήταν το ύψος που σε συνδυασμό με τα δύο ψυγεία , του έδινε μια πολύ αγωνιάρικη εικόνα . Πλήρως λοιπόν ακάλυπτος ο αναβάτης , με καλή πληροφόρηση εμπρός του ( ρολόγια με θερμόμετρο , στροφόμετρο , ταχύμετρο και δύο χιλιομετροδείκτες) αλλά και όλο του το κορμί σε φυσική θέση . Είναι ωραία η θέση του κουλουριού , δεν είναι ούτε μέσα όπως ήταν τότε αλλά ούτε και πάνω όπως σήμερα , ήταν στο ενδιάμεσο . Ο συνεπιβάτης , είχε την απίστευτή πολυτέλεια να έχουν λάστιχο τα πατητήρια του , να έχει δύο χερούλια αλλά φυσικά , περιορισμένη σέλα . Το μηχανάκι , διέθετε μαμά , αλουμινένιο τετράγωνο και πτυσσόμενο σταντ , αλουμινένιους πατητήρες για τον πίσω , ποδιά προστασίας κινητήρα , τσαντάκι εργαλείων στο πίσω φτερό και κλειδαριά κράνους . Να σημειώσουμε φυσικά , πως μετα το 86 είχε μίζα και μετα το 90 ως το τέλος (93) χρυσές αλουμινένιες ζάντες , που φέτος πρώτη φορά , έβαψα της ακτίνες τους . Η κόρνα είναι λογική για την εποχή , τα φώτα είναι οκ και τα ρολόγια το βράδυ έχουν κόκκινο φωτισμό .

100703694_624600044809656_6166916632909185024_n

Τα φρένα τώρα … ένας δίσκος εμπρός και ένα ταμπούρο πίσω . Το ταμπούρο πίσω , ποτέ δεν ζεστάθηκε , ποτέ δεν είχε ασάφειες στα νερά και ποτέ δεν με πούλησε .Το μόνο που έκανε , ήταν να τρίζει για ένα δύο φρεναρίσματα , όταν ξεκινούσε μετά από ολονυκτία υπό βροχή . Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για τον δίσκο μπροστά , που δεν μ αρέσει καθόλου . Δεν έχει φθαρεί , δεν έχει καεί είναι ο μαμά του και παρά τα υψηλής που έχω βάλει , δεν με ικανοποιεί η απόδοση του . Δεν ξέρω αν φταίει το δικό μου κουλούρι , διότι δεν έχω οδηγήσει άλλο αλλά ..εμένα προσωπικά και για τα δεδομένα της εποχής πάντα , το εμπρός φρένο δεν μ αρέσει .

101213037_253034682676917_5793693312145686528_n

Στο χώμα τώρα … το μηχανάκι έχει πάει τόσο χώμα , που αν το αφήσω σ οποιοδήποτε βουνό της Κρήτης , θα γυρίσει σπίτι μόνο του . Δεν έχω τρέξει ποτέ όμως μ αυτό και δεν μπορώ να το κρίνω σ αυτό το επίπεδο . Είναι μια γρήγορη μηχανή στα ανοιχτά κομμάτια , αποδίδει σωστά στην άμμο , περνάει τα σεληνιακά τοπία για πλάκα αλλά , η αχίλλειος πτέρνα της είναι τα πολύ κλειστά κομμάτια , που την ενοχλεί το μεγάλο μέγεθος της και οι απότομες ανηφόρες που θα ήθελαν ποιο κοντό σασμάν . Γενικά πάντως πάει γρήγορα …φίλος , κατέβηκε από σύγχρονο husaberg για να δει την γιαγιά και ενώ περίμενα συγκριτικά μ αυτό που οδηγεί να την βρει απαράδεκτη  , εξεπλάγην ευχάριστα . Τα ψυγεία στην ξάπλα , φυσικά βρίσκουν τόσο όσο όλων των άλλων υδρόψυκτων μοτοσυκλετών και γενικά , δεν έχουν πάθει ποτέ τίποτε , γενικά δεν έχει πάθει ποτέ τίποτα αν και αν της μάζευα , μια σακούλα κομμένες μανέτες , θα την είχα .

Ποιότητα … άψογη , δεν έχει πουθενά σκουριά , κοιμάται πάντα έξω , σκεπασμένη μεν , έξω δε . Κάθε ένα δυό χρόνια , βάζω μπογιά στα πατητήρια , στον σκελετό εκεί που ξύνει η μπότα και φυσικά στην εξάτμιση που ακόμα φοράει την μαμά του . Το τεπόζιτο είναι καθαρό από μέσα αλλά από κάτω , στην ράχη του σκελετού , είχε μια πάχνη και φέτος του έβαλα λίγο ντουκόχρωμα . Έχω αλλάξει τρείς φορές αλυσιδογράναζα και πάμε για την τέταρτη , έχω λιώσει το πίσω αμορτισέρ , το οποίο επισκεύασα και αντικατέστησα το ελατήριο με χωματερό ohlins . Το σβηστήρι σε κάποια εντουράδα αποδήμησε εις κύριο και έχω γεφυρώσει τον διακόπτη …έσπασα τρεις φορές το ένα αυτί του σκελετού διότι επέμενα να βάζω ένα τριαντάλιτρο τεπόζιτο … δίσκους , καρβουνάκια , σιαγόνες , τακάκια ..όλα κοινά και φθηνά είναι απ’ το μαγαζί της γειτονιάς και τι άλλο ? αααα … η καλωδίωση έχει ψωριάσει πια και μου κάνει κάτι νερά , οπότε πρέπει κάποια στιγμή , να κάτσω , να τα πάρω ένα ένα τα καλώδια και να τα αντικαταστήσω .

101072055_740860859990759_8114677979453325312_n

Τέλος … οπτικά ..μ αρέσει πολύ ,είναι ψηλή και εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα , η τελευταία ειδικά έκδοση με της χρυσές ζάντες , αν και θα την ήθελα με ποιο λιτά αυτοκόλλητα , είναι πανέμορφη . Βέβαια , η ομορφιά είναι διαφορετική για τον καθ’ ένα αλλά στην περίπτωση του κουλουριού , θα έλεγα πως γενικά είναι μια μηχανή που αρέσει . Ο ποιο πολύς κόσμος το μπερδεύει με το εξαιρετικό δυόμιση , εκτός κι αν τα δει , δίπλα δίπλα , που καταλαβαίνει πως το δυόμιση , είναι απλά μια μικρογραφία . Γενικά αν και η μοτοσυκλέτα αποτελεί , τεράστια εμπορική επιτυχία ανά τον κόσμο , στην Ελλάδα , δεν μπορείς να πεις πως δεν πούλησε αλλά σίγουρα το ΧΤ πούλησε πολύ μα πολύ παραπάνω . Για να λέμε την αλήθεια , εκείνη την εποχή , η ΥΑΜΑΗΑ , ήταν η κατά την γνώμη μου , καλύτερη αντ/πια της χώρας μας σε αντίθεση με την πράσινη εταιρία που δεν…Αυτές όλες οι on off και ανεξαρτήτως κυβισμού , έδωσαν έναν αέρα ποιο σπορ ,της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα , ανέβασαν το εντούρο , που ίσως είναι το μοναδικό μηχανοκίνητο που έστω κάποτε πήγε καλά . Φανταστείτε πως το ένα τρίτο των μοτοσυκλετών ενός αγώνα της δεκαετίας του 80 , ήταν τέτοια μηχανάκια , ενώ είχαν ακόμα και κατηγορία στην βαθμολόγηση ! Ήταν φοβερό , ο φίλος με το XT,DT ,KLR,XL έτρεχε την Κυριακή και όλη η παρέα του έκανε κερκίδα ! κόστος αγώνα …μηδέν σχεδόν , τρεις ειδικές σε τρία χωράφια ή ένα γύρο γύρο σε μια παραλία  και μερικά μέτρα κορδέλας …ούτε πίστες , ούτε τίποτα … Αν κάποιος βρει ένα κουλούρι , ας το πάρει , είναι μια καλή επιλογή για να κάνει την πλάκα του στα βουνά αλλά φυσικά και για να κυκλοφορεί κάθε μέρα , χωρίς να μπερδεύει με μανιβέλες και ηλεκτρονικές που εις Κύριο αποδημούν  . Πάει παντού , καίει λογικά , είναι αξιόπιστο και όπως λέει κι ο σοφός ιαπωνικός λαός εις άπταιστη αγγλοσαξονική …let the good times roll !

ΥΠΕΡ …εξαιρετική ποιότητα κύλισης , ωραίος κινητήρας , πολλαπλές χρήσης ,μίζα

, αξιοπιστία , όμορφη και ιστορικά πετυχημένη μοτοσυκλέτα .

 

ΚΑΤΑ …. Ανεπαρκές εμπρός φρένο , μεγάλο ύψος σέλας , κακή κεφαλή ( πριν το 86 μοντέλα)

 Τεχνικά Χαρακτηριστικά

564 ccm

Single 4t LC DOHC 4 valves

96,0X78,0 mm

42hp 7000rpm

4,7 kgf-m 5500 rpm

40mmKeihin cv karb

cdi

5 speed

chain

134kg dry

11,5 lt tank

Ιωάννης Αλεξανδράκης

 

Περιοχή συνημμένων