Αναβίωση TT-Ψυχικού 2016

Πριν ξεκινήσουμε την αφήγηση για μια αναβίωση είναι σωστό να κάνουμε μια αναδρομή στο γεγονότα.
Το ΤΤ-Ψυχικού είναι ο ιστορικότερος αγώνας στην Ελλάδα αφού ξεκινάει το 1927. Η προπολεμική ιστορία της μοτοσυκλέτας έχει εντελώς διαφορετικό προφίλ από την μεταπολεμική Ελλάδα και το σήμερα. Η δεκαετία του 20’ είναι η χρυσή δεκαετία της μοτοσυκλέτας, έτσι και στην Ελλάδα ο μοτοσυκλετισμος διανύει την τρίτη του δεκαετία. Βέβαια, εκείνη την εποχή για να έχεις μοτοσυκλέτα ήταν δεδομένο ότι θα έπρεπε να ανήκεις στην υψηλή αστική κοινωνία, η μοτοσυκλέτα ήταν υπόθεση των πλουσίων και της «ελίτ» κοινωνίας. Όπως και να έχει από την στιγμή που υπήρχαν μοτοσυκλέτες υπήρχε και η πρόκληση, που δεν ήταν άλλη από τους αγώνες.
Μέσα από τις αναφορές του Μιχάλη Αρβανιτόπουλου και την έρευνα του, που είχε δημοσιευθεί για πρώτη φορά από το περιοδικό ΜΟΤΟ και στην συνέχεια στο βιβλίο του «Η ιστορία του ελληνικού μοτοσυκλετισμου» προκύπτει η αγωνιστική δράση στη περιοχή του Ψυχικού. Οι αγώνες είχαν την μορφή σιροκουί και διεξάγονταν μέσα στο τότε αστικό περιβάλλον. Σαν επιπλέον τεκμήριο έρχεται και ένα φιλμ του 1929 που επιβεβαιώνει την ιστορία.
Και τώρα ερχόμαστε στο παρόν. Ο συνδυασμός της έρευνας του Αρβανιτόπουλου και το προλογούμενο φιλμ είναι το πνευματικό κίνητρο για την αναβίωση του αγώνα. Ο άνθρωπος που δέχεται τις πληροφορίες και εμπνέεται είναι ο Παναγιώτης Μαριολόπουλος, δημιουργός και πρόεδρος του μουσείου μοτοσυκλέτας- Motorcycle Republic.
Σχεδόν ένα χρόνο πριν, ο Π. Μαριολόπουλος έρχεται σε επαφή με το δήμο Φιλοθέης Ψυχικού και αφού παίρνει την αιγίδα αλλά και την ανάλογη υποστήριξη σε επίπεδο συνεργασίας, προχωράει στην ιστορική αναβίωση του αγώνα με ονομασία ΤΤ-Ψυχικού. Έτσι, στις 16/10/16 και ημέρα Κυριακή η πρώτη πλατεία Ψυχικού εν ονόματι Blue Bell μεταμορφώνεται σε αγωνιστικά πάντοκς της δεκαετίας του 20’. Η προσέλευση του κόσμου και η παρουσία των προπολεμικών μοτοσυκλετών σε συνδυασμό με τις αχυρόμπαλες και τα κλασικά οχήματα που είχαν τοποθετηθεί στην περίμετρο της πλατείας έδωσαν μια αίσθηση της ανάδρομης με μνήμες που γνωρίζουμε μόνο μέσα από ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Το αίσθημα της αναβίωσης είχε σαρκωθεί μέσα από ανθρώπους και μηχανές. Το πνεύμα και η γενική αύρα δημιουργήσαν συναισθήματα μέσα από εικόνες ήχους και συζητήσεις. Ο αριθμός των θεατών ήταν εξαιρετικά μεγάλος και πιθανόν να πέρασε και τα 3.000 άτομα. Για την ασφάλεια του κόσμου ο διοργανωτής είχε μεριμνήσει σε συνεργασία με την αστυνομική διεύθυνση της περιοχής την παρουσία της πυροσβεστικής αλλά και της τροχαίας Κηφισιάς. Πολύ σημαντική ήταν και η βοήθεια των εθελοντών μοτοσικλετιστών και συγκεκριμένα της ομάδας των Guzzisti Hellas που κυριολεκτικά έδωσαν την ψυχή τους με τον καλύτερο τρόπο! Φωνή της εκδήλωσης ήταν ο ακατάπαυστος με πληροφορίες από αναδρομές αλλά και σημαντικές ιστορικές γνώσεις Αντώνης Κόλλιας.
Δυναμικό παρόν έδωσαν οι βετεράνοι αγωνιζόμενοι όπως ο κ. Μακαρονας, Γ. Τογελος. Φ. Λεκκας, Β. Γουρουνας, Μ.Κατρηνης, Β. Γεωργακοπουλος, Β. Παπαιωαννου, Μ. Τριποδακης. Πολλοί από αυτούς έτρεξαν στον αγώνα με τους Βασίλη Γουρούνα, Φώτη Λέκκα και Βασίλη Γεωργακόπουλο να κλέβουν την παράσταση ζωντανεύοντας ακόμα περισσότερο την ιστορία, φυσικά η αγωνιστική τους δράση ήταν μεταγενέστερη της αναδρομής αλλά η προσέγγιση είχε πολυδιάστατο χαρακτήρα.
Οι κατηγορίες που συμμετείχαν ήταν δυο: στην πρώτη (Α) οι μοτοσυκλέτες ήταν κατασκευής με αόριστο παρελθόν μέχρι το 1945 και στη δεύτερη (Β) είχαμε μοντέλα από το 1946 μέχρι το 1968.
Ο αγώνας ήταν Regularity, δηλαδή οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να κρατήσουν την μέση ωριαία τους ταχύτητα όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτή που κάνανε στο τρίτο γύρο. Ο κάθε γύρος είχε μήκος 2 χιλιόμετρα και συνολικά ήταν 10 γύροι, δηλαδή 20 χιλιόμετρα στο σύνολο.
Για τους δυο πρώτους ανιχνευτικούς γύρους, safety car ήταν το πολυμορφικό πρωτότυπο αυτοκίνητο του Δ. Κορρε «KORRES PROJECT 4”. Σημαντική ήταν και η παρουσία του Έλληνα αναβάτη Ανδρέα Ψυχογιού που μας έχει τιμήσει στο Manx GP του Isle of Man τρεις συνεχόμενες φορές, όπως και του Βασίλη Ορφανού νικητή του Παρίσι Ντακαρ.
Σίγουρα όσοι είχαν την τύχη να παραβρεθούν στην εκδήλωση έμαθαν ένα μέρος της ιστορίας του Ελληνικού μοτοσυκλετισμού με τον καλύτερο τρόπο. Ελπίζουμε το ΤΤ-Ψυχικού να γίνει θεσμός και κάθε χρόνο να ταξιδεύουμε στην Ελληνική ιστορία του μοτοσυκλετισμου.
Ραντεβού του χρόνου στη πρώτη πλατεία Ψυχικού Blue Bell για μια βόλτα στο 1927 με μοτοσυκλέτα.

Αποτελέσματα:
Α-Κατηγορία (οι παλαιότερες μέχρι και το 1945)
Βαθρο:
1ος Μαραγκός Μάρκος BSA WM20 500 κυβικά, μοντ. 1942.
2ος Ξενίδης Ανδρέας NORBSA-16H-WM20 500 κυβικά, μοντ. 1943.
3ος Τσουρουνακης Παναγιώτης BSA-H28 350 κυβικα, μοντ 1926

Για την ιστορία πρέπει να πούμε ότι η λέσχη που διοργάνωσε το ΤΤ-Ψυχικού το 1917 ήταν ο Μ.Ο.Α (μοτοσυκλετιστικός όμιλος Αθηνών) οπού ήταν και η πρώτη λέσχη στην Ελλάδα με πιθανό έτος ίδρυσης το 1926.

Κείμενο: Θανάσης Μουρίκης14657310_10202490718426625_460167215860944310_n