Honda CB500X test ride

Η Honda CB 500 αποτελεί μια από τις τρεις μοτοσυκλέτες της εταιρίας που δανείζονται τον ίδιο δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα, πλαίσιο και ψαλίδι. Επιγραμματικά θα αναφέρω τις άλλες δυο τις οικογενείας CB500F και CB500R. Η μοτοσυκλέτα απευθύνεται και σε νεοεισερχόμενο κοινό με δίπλωμα μοτοσυκλέτας Α2.

Λόγω της εργονομίας που προσφέρει τόσο σε θέση οδήγησης όσο και σε ευκολία χειρισμού μπορούμε να πούμε ότι μπορεί να αποτελέσει και μια καθημερινή μοτοσυκλέτα.  Με δεδομένο την μετακίνηση στην πόλη η κατανάλωση περιορίζεται στα 4 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα.

Η οδηγική αίσθηση σε αστικό περιβάλλον είναι μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτας με ικανοποιητικό γκάζι. Ίσως θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι είναι κάτι ανάμεσα στα προγενέστερα AX-1 και Transalp 650.  Οι αναρτήσεις στο κακό Ελληνικό οδόστρωμα θα μας προβληματίσουν με ένα μπροστινό σύστημα σκληρό σε αρχική λειτουργία και ένα πίσω αμορτισέρ με αρκετά γρήγορη απόσβεση επαναφοράς. Τα φρένα είναι σε πολύ καλό επίπεδο τόσο σε αίσθηση όσο και σε δύναμη και το ABS επεμβατικό όταν πρέπει.

Σε εκτός πόλης χρήση η μοτοσυκλέτα μπορεί να κινηθεί άνετα με ταχύτητες από 120 μέχρι και 145 χιλιόμετρα με την τελική της να περνάει τα 170χλμ, φυσικά σε αυτές τις ενδείξεις του κοντέρ ανεβαίνει και η κατανάλωση που όμως δεν θα περάσει το 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Η αρκετά ψηλότερη ζελατίνα από το προγενέστερο μοντέλο είναι άκρως ικανοποιητική και προστατεύει καλά ακόμα και αναβάτες μέχρι και το 1,80m. Σε πολύωρη οδήγηση θα αντιληφθούμε ότι η σέλα είναι λίγο σκληρή χωρίς όμως να μας προβληματίζει σε αξιόλογο βαθμό. Η κύλιση της CB500X είναι ευχάριστη και προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση σε στριφτερά κομμάτια με τον κινητήρα να μας δίνει ευχάριστες επιταχύνσεις και ελαστική λειτουργία. Τα μασπιέ του αναβάτη είναι τοποθετημένα ελαφρώς πίσω που σε γρήγορο ρυθμό θα τοποθετήσουν το σώμα πιο μπροστά κάνοντας το στιλ οδήγησης πιο επιθετικό.  Όσο πιέζουμε την μοτοσυκλέτα βλέπουμε ότι οι αναρτήσεις δεν έχουν σκληρή λειτουργία όπως μας φαίνεται σε χαμηλές ταχύτητες αλλά το πίσω αμορτισέρ εξακολουθεί να μας προβληματίζει ως προς την απόσβεση επαναφοράς του. Οι τροχοί των 17 ιντζών μας δίνουν τη δυνατότητα να έχουμε γρήγορες αλλαγές πορείας αλλά απομακρύνουν τις δυνατότητες της CB για εκτός δρόμου περιπέτειες. Σίγουρα όμως το ευέλικτο σύνολο με την διαδρομή των αναρτήσεων να είναι 140mm θα μας αφήσουν να κάνουμε ήπιες χωμάτινες διελεύσεις. Η CB50Ο Χ είναι μια μοτοσυκλέτα παντώς χρήσης και εδάφους που χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο μπορεί να σας πάει παντού με άνεση, ασφάλεια αλλά και με οδηγική ευχαρίστηση. Εμείς θα θέλαμε καλύτερη λειτουργία του πίσω αμορτισέρ και εμπρόσθιο τροχό 19 ιντζων.

Με την τιμή της μοτοσυκλέτας στις 6.900€ και με ένα κάλο σύνολο σε εργονομία και ποιότητα κατασκευής λεμέ ναι γιατί τα κάνει όλα και είναι HONDA.

Κείμενο: Θανάσης Μουρίκης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός   471cc
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 47/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 4,8/7.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας  17,3L
Βάρος (kg, γεμάτο) 195
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Εμπρόσθιο Συμβατικό, 41mm
Φρένα Εμπρός  Δ/320 με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Φρένα Πίσω Δ /240, δαγκάνα 1ος εμβόλου, ABS
Ελαστικό Εμπρόσθιό 120/70-17
Ελαστικό Οπίσθιο 160/60-17
Μεταξόνιο  1.420mm
Ύψος σέλας 810mm

Πηγή: http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Nea-Honda-CB500X_97562.asp#ixzz4PMh8uhTX