Triumph explorer 1200 xca Test ride

Στο πνεύμα των mega on-off μοτοσυκλετών βρίσκεται εδώ και χρόνια η Αγγλική εταιρία Triumph. Το νέο explorer 1200 xca θέλοντας να μείνει μέσα στον παλμό της εποχής εκσυχρονίζεται με μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων τόσο στον τομέα της διαχείρισης για την ιπποδύναμη όσο και και στο set -up των αναρτήσεων.

Παραδοσιακά ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος, υγρόψυκτος, εν σειρά και στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 139 ίππους στις 9.300 στρ. και 12,4 κιλά ροπή στις 6.200 στρ. Με αυτές τις τιμές και σε συνδυασμό με το μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων ειδικά στην πρώτη ταχύτητα η exlorer 1200 δείχνει έντονη διάθεση για κίνηση σε ανοιχτούς δρόμους, κοινώς εθνικά δίκτυα. Το βάρος είναι 258 κιλά αδεια (γεμάτη 280+) και η μοτοσυκλέτα φροντίζει να μας το δείχνει τόσο σε στριφτερά κομμάτια όσο και στην περίπτωση off-road εξορμήσεων. Ο τρικύλινδος είναι τοποθετημένος ψηλά και εργονομικά η μοτοσυκλέτα έχει πολύ ψηλά το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα στα κλειστά κομμάτια αλλά και στις γρήγορες αλλαγές πορείας να δείχνει τα 258 κιλα της και να κουράζει τον αναβάτη. Πολυ καλό σε λειτουργία είναι το διαφορικό της μοτοσυκλέτας που στα απότομα ανοίγματα του γκαζιού μεταβάλλει την γωνία του σε σχέση με τον πίσω τροχό με αποτέλεσμα να μην αφήνει το μπροστινό σύστημα να χάσει εύκολα την επαφή του με την άσφαλτο.

Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη και φέρνει το σώμα σε όρθια θέση με φυσιολογικές γωνίες για τα χέρια και τα πόδια. Τα μασπιέ του οδηγού είναι «CNC» με μεγάλη επιφάνεια επιτρέποντας στον αναβάτη να οδηγήσει για πολύ ώρα όρθιος. Το μπροστινό σύστημα είναι κοντά στο κορμό με το 20 λίτρο ρεζερβουάρ να εκτείνεται κυρίως σε πλάτος παρά σε μήκος. Το ύψος του τιμονιού είναι σχετικά ψηλά αλλά δεν ενοχλεί αναβάτες με ύψος πάνω από το 1,80 μ. Η μοτοσυκλέτα δεν ενδεικνύεται για μεσαία αναστήματα και χρειάζεται τόσο εμπειρία όσο και μεγάλους σωματότυπους ώστε να μην σας προβληματίσει σε εκτός δρόμου συνθήκες. Οι τροχοί είναι 19 ιντζών για εμπρός και 17 για πίσω, διαστάσεις που φέρουν όλες οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας. Τα φρένα είναι επαρκή αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο.

Στον τομέα των αναρτήσεων η Triumph έρχεται και συμπληρώνει μια αρχή που είχε γίνει από την Αυστριακή KTM. Το βασικό στέλεχος των αναρτήσεων έρχεται από την WP και είναι ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί και η Adventure 1290. Η Triumph όμως συνεργάστηκε με την continental και άλλαξε εντελώς το λογισμικό από τους χάρτες προεπιλογής λειτουργίας.

Η δύναμη του κινητήρα και ο τρόπος απόδοσης ελέγχονται από 5 διαφορετικές χαρτογραφήσεις έχοντας στο δυναμικό τους και την θέση enduro που μας δίνει δυνατότητες για εκτός δρόμου χρήση απενεργοποιώντας το ABS και το TC.

Σε ταξιδιωτική-εκδρομική χρήση η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο στοιχείο της και προσφέρει την μέγιστη ποιότητα και άνεση, από τον τρόπο κύλισης μέχρι τις θέσεις οδηγού και συνεπιβάτη που είναι εφοδιασμένες με θερμαινόμενα καθίσματα δυο θέσεων. Άνετη και αρχοντική κινείται με ταχύτητες κοντά στα 180 χιλιόμετρα χωρίς να προβληματιζει ο αέρας και η σταθερότητα. Η ζελατίνα ηλεκτρικά ελεγχόμενη ακόμα και εν κινήση προσφέρει κορυφαία προστασία.

Η κατανάλωση σε καθημερινή χρήση είναι κοντά στα 5 λίτρα /100 χιλιόμετρα και σε ταξίδι θα φλερτάρει με τα 7 λίτρα. Σε περίπτωση που κυνηγήσετε τις επιδόσεις της Explorer η κατανάλωση θα περάσει τα 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Κλείνοντας πρέπει να πούμε ότι η έκδοση XCA είναι η πιο πλούσια σε εξοπλισμό και με πιο χωμάτινο χαρακτήρα. Διαθέτοντας ζάντες με ακτίνες, μεταλλική ποδιά, προστατευτικα κάγκελα, πλαϊνά κάγκελα για βαλίτσες, θερμαινόμενη σέλα οδηγού-συνεπιβάτη, θερμαινόμενο γκριπ, 5 χάρτες , ημιενεργιτικές αναρτήσεις, προβολακια και χούφτες.

Όλο αυτό το πακέτο είναι στις 20.290€. Πάντως αν θέλετε να τοποθετήσετε off-road ελαστικά και να ταξιδέψετε μέσα σε βουνά παρέα με την περιπέτεια καλό θα είναι να αρχίσετε γυμναστήριο και να τρώτε όλο σας το φαΐ.

Κειμενο: Θανάσης Μουρίκης

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 139PS / 137bhp (102kW) @ 9300rpm
ΡΟΠΗ 123Nm @ 6200rpm
ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 1215cc
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 837-857mm
ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP 48mm upside down forks, rebound and compression damping
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP monoshock, rebound damping and hydraulic preload
ΕΜΠΡΟΣ ΦΡΕΝΟ Twin 305mm floating discs, Brembo monobloc 4-piston radial calipers, switchable ABS
ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ Single 282mm disc, Nissin 2-piston sliding caliper, switchable ABS
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20l
ΒΑΡΟΣ ΣΤΕΓΝΟ 258kg